Minden fiatalt szeretettel várunk, akik szeretnének megismerkedni az asztalitenisszel!
Kortól, nemtől, tudásszinttől függetlenül jelentkezhetnek nálunk a gyerekek. Általános programunk mellett, egyénre lebontott foglalkozásokat tartunk. Különbséget teszünk pl. a 7-9 éves, a 10-14 éves, és a 14-18 éves korú játékosok között. Asztalitenisz szakosztályunkat hirdetjük iskolákban, fórumokon, internetes oldalakon hogy minél több szülő, és pedagógus tudjon a lehetőségről.
1.-6. hónapban: Iskolai elfoglaltságtól, és érettségi állapottól függően heti 2-3x 90 perc edzés. Első időkben ismerkedés az ütővel, asztallal, labdával, különböző gyakorlatok alkalmazásával. Labdapattogtatás ütővel tenyeres, ill. fonák oldallal, majd váltva. Labda átdobása társnak az asztal fölött. Stb. Helyes ütőfogás elsajátítása.
Tenyeres kontra ütés tanulása. Először a háló közelében, később fejlődéstől függően, egyre jobban közelítünk az asztal vége felé. Később tenyeres oldalról edzővel gyakorolva egyesével, majd folyamatosan ütjük a labdát. Jutalmazási szintek vannak. 10-20-50 jó ütés jutalmazunk matricával, csokival, stb. 50 jó ütés után elkezdjük a fonák kontra ütés gyakorlását. Ugyan úgy a hálótól kezdjük, és az asztal végéig haladunk.
Gyakorlatilag az első fél évben a gyerek elsajátítja a négy alapelemet. Fonák, tenyeres kontra, fonák, tenyeres nyesés. Még egymással nem tudnak játszani, ezért nagyon fontos az adogatógép használata. A technikai képzés mellett, ügyességi játékokat, játékos erőnléti edzést is tartunk
7.-12. hónapban: heti 3-4x 90 perc edzés. Tenyeres pörgetés elsajátítása nyesett labdából. Ennek elsajátítása több hónapot vesz igénybe, és évekig tökéletesíteni, alakítani kell.
Kontrajáték elsajátítása mozgásból. Persze ezt meghatározza az érettségi szint. Vannak olyan gyerekek, akik már az első fél évben alkalmasak erre. Már tudnak egymással is egyszerűbb gyakorlatokat végezni.
Ekkor már túl vagyunk egy 5-6 hetes edzőtáboron, ahol heti 8 labdás edzést, és 5 erőnléti edzést végeztünk. Aki maximális edzés számmal elvégezte a 1 évet, az már szinte minden játékelemet elsajátított.
Fejlettségtől függően erőnléti edzések tartása. Speciális oldalazók, ugró kötél, rövid és hosszú távú futások.
A 2. év második felében a versenyzésre való előkészítés. Poénszerű gyakorlatok, meccshelyzetek gyakorlása. Taktika tanulása. Már egymással tökéletesen tudnak játszani.
25.-36. hónapban: Versenyeztetés elkezdése. Heti 4-5x 120-150 perc edzés. Az oktatást, felkészítést, már a versenyidőszakhoz igazítva ciklusokra kell bontani. A versenyidőszakban speciális gyakorlatokkal a gyorsaság, robbanékonyság fejlesztése a feladatunk, ill. meccsek, edzőmérkőzések szervezése. A holt idényben az erőnlét fejlesztése, és új elemek begyakorlása az elsődleges. l. Az asztalitenisz minden elemét elsajátították. Versenyeznek.. Minden korban és időszakban fontos a folyamatos hibajavítás, és a mozdulatok ellenőrzése.
Ezek a tervek csak akkor valósíthatók meg, ha az alábbi feltételek megvannak:
Természetesen ebben a három évben nem csak a szakmai képzésükkel foglalkozunk. Hangsúlyt fektetünk személyiségük szellemi és testi fejlesztésére, az egészséges táplálkozásra. Feladatunk, hogy tudatos, felelősségteljes sportolókká váljanak! Az iskolákkal együttműködve a tanulást segítjük, mivel a sportolás nem mehet ennek rovására.
A mai magyarországi társadalmi és. gazdasági helyzet hatására, egyre kevesebb gyerek kezd el egészen fiatal korban asztaliteniszezni.
Ennek okai:
Először is nem mindegy a környezet. Minden szülő szereti gyermekét tiszta, kulturált helyen tudni. Ennek megteremtése nagyon fontos. Pl.: öltözők berendezése, terem hangulata stb., Fontos az edző pedagógiai érzéke, a gyerek első benyomása szempontjából. Az edzések 90 percig tartanak a terv szerint. Figyelembe kell venni a gyermek érettségi állapotát, és ahhoz igazodva kell az edzés időtartamát meghatározni. Van olyan kisgyerek, aki még előző évben óvodás volt, és még nem önállósodott eléggé. Ilyenkor megkérjük a szülőt, ha lehet, a kezdeti foglalkozásokon maradjon ott gyermekével, hogy a kicsi biztonságban érezze magát. Nyilván egy 7-8 éves gyereknél nem lehet az első időkben szigorú szabályok szerinti robotmunkát végezni.
A feladatok először az asztallal, ütővel, labdával való megismertetésből állnak. Fontos hogy bármilyen nehezen és kezdetben ügyetlenül végzi a feladatokat, dicséretekkel biztassuk! Különféle ösztönzési, jutalmazási rendszereket alkalmazhatunk. Pl.: labdapattogtatásnál, a cél elérésekor matricát, üveggolyót adhatunk. Később asztalnál való ügyeskedéskor, szintén ezeket vagy hasonlókat ajándékozhatunk. Az órai munkát is értékelhetjük csokival, cukorkával. Ha 8-10 gyerek van egy csoportban, különféle játékokat is beiktathatunk. Pl.: fogócska, sorverseny, focival különböző játékok.
Ahogy a gyerek többször visszatér az edzésre, és úgy tűnik, hogy megszerette a pingpongot, illetve a közösséget, elkezdhetjük a komolyabb munkát. Következő feladatunk a különböző technikai elemek Itt is felállítunk jutalmazási rendszert. 10-20-30 jó ütés matrica vagy üveggolyó. Soha nem jutalmazunk még egyszer azért, amit már egyszer meg tudott csinálni. Mindig többet és többet kell átütni. Ezzel ösztönözzük őket, hogy folyamatosan elérjék az aznapra kitűzött célt. Ha nem sikerül, akkor is dicséret illeti a kitartásáért, és a következő edzést alig várja, hogy újra megpróbálhassa. Ha mindegyik alapelemet készségszinten elsajátította, és biztosan átüti a labdát, jutalmul magára öltheti az egyesületi mezt. Ekkor már élete részévé vált az asztalitenisz, és a következő cél érdekében mindent igyekszik megtenni.
Külön ösztönző lehet, ha látja a nagyok edzését, sőt a tehetséges Versenyzőink néha játszanak velük 10-15 percet. A következő cél, hogy a sportoló, a szakosztálynak igazolt játékosa lehessen! Minden kezdő gyermek vágya, hogy a „kis könyvet” a kezébe vehesse, és élete első versenyén részt vehessen.
Ha idáig eljut, új korszak kezdődik az életében, mint asztaliteniszező. Már edzésterv alapján készül, ciklusokra kell bontani felkészülését. Már beépült a közösségbe, szinte több időt tölt ebben a környezetben, mint osztálytársaival, családjával. A közösség összetartó erejét lehet segíteni, ill. fokozni az alábbiakkal:
Ezekkel az ösztönzési módszerekkel remélhetőleg kedvet csinálunk, és az asztaliteniszt választja fő tevékenységének a tanulás után.
Természetesen azokkal a fiatalokkal megfelelő minőségi munkát végzünk, akik nem akarnak rendszeresen versenyezni, hanem a pingpong szeretete miatt járnak hozzánk!